недеља, 18. децембар 2011.

Siđi mi


Do kraja meseca važiće dosadašnji sistem vožnje gradskim prevozom, a onda ćemo, od 1. januara (uvek je taj prvi gadan) morati da se prilagodimo novom sistemu zvanom Bus Plus. Da budem sasvim precizna, nije reč o sistemu, nego o podsistemu. „Centralno mesto - Operativno kontrolni centar, obavlja funkcije prijema, slanja, obrade i čuvanja podataka, što omogućava veću bezbednost saobraćaja, kontrolu vozila, ali i kupovine karata i plaćanje prevoza, evidenciju frekventnosti saobraćaja i putnika, preciznost i tačnost vožnji, veći komfor za putnike, različite vrste analiza i zbog svega toga bolje planiranje i poslovanje, dakle i - uštede“, stoji na sajtu posvećenom razumevanju ovog sistema. Na našu sreću, u najavama se, na tom sajtu, insistira na „uštedi“, „bezbednosti“, „frekventnosti“, „preciznosti“ (ili „tačnosti“ koja je, valjda tačnija od preciznosti, ili sugerišu da će, sa Bus Plus sistemom, autobusi kočiti baš na stanici, vama ispred nosa, a ne par metara iza – ako se ispred vozača busa parkirao neki drugi bus, pa ovoga mrzi da sačeka i otvori vrata nakon što kolega odmakne, pa ih otvori između dve stanice i tako propustite svoj bus). Dakle, sada će biti em precizni, em tačni.
Međutim, ukoliko se dobro prostudira ovaj Bus Plus sistem, dolazimo do toga da je glavni cilj uvođenja ovog podsistema ne da ubrzava buseve, kultiviše nekakvu kulturu gradskog saobraćaja, odnose kontrolora i putnika, i generalno da podiže raspoloženje svih tih „učesnika u saobraćaju“. Suština je da se navataju slepi putnici u gradskom prevozu. Jer, „legalni“ korisnici gradskog prevoza svih fela (popularno prozvani: „zaposleni“, „nezaposleni“, „učenici“, „penzioneri“) dobijaće svoje vozne legitimacije kao i do sada (uz samo veći krkljanac na ulazu u bus, jer moraju da se otkucaju dok ih ostali revnosni podsistemski sapatnici gurkaju u dupe i gležnjeve, dok će jedini koji su do sada mogli da se provlače sa papirnatim kartama sada biti rendgenski uviđavani u busu kada se na vratima otkuca GSP-ovski Robokap od kontrolora.
U neko doba su skontali da se ljudi naprosto švercuju. Zato je GSP prestao da zaprašuje buseve žutaćima koji se vide iz aviona i svoje skupljače je počeo da šalje u civilu. Primenom ovog predatorskog principa, navatali su podosta ljudi, ali naš narod im je odgovorio zasluženom, naučenom, izargatovanom (za sve pare!), o da, balkanskom apatijom! I inatom! Piši kaznu, pizda ti materina!

Onda su face skapirale da je stvar s gradskim prevozom i košnicama unutar te regije nemoguće rešiti i primenili su podsistem za sistem! Sada nas ubeđuju da ćemo, na konto Bus Plus-a kusati brži, efikasniji, precizniji i sve to na sisu susamastiji saobraćaj, iako će sve biti isto, jednako kasno, jednako nesređeno, jedano u kurcu, samo će vatati više ljudi koji se švercuju. E tu je caka! I sad vi, legitimno zaposleni, nezaposleni, učenici i penzionisani krcajte se u bulju Tempa i ostalih 79 prodajnih mesta da vas plastifikuju, da bi se navato onaj gamadasti deo mimo sjebitis košnice! Vi se unutar sistema prcajte u dupe u redovima, a vi van sistema se natrtite da primite puno funkcionisanje sistema. I ko ono zlatno magare iz bajke, ispljunite još koji zlatnik!

Dok ovaj Baj Ganjo „upravlja vozilima“ i šalje rendgenske snimke Evropi sa potpisom „sad smo povratili i sve smo za sobom počistili“, samuraji u podvrstama podsistema se među sobom kolju! Korisnici „radničkih“ markica koje od skora neće morati da opipavaju na mrazu, no da ih prinose pod nos GSP zveri dok mu, ko na Bošovim platnima, u dupe ulaze penzosi, učenici i ostala repata i evidentirana bratija na klizavom stepeništu busova, likuju nad sudbinom svoje do sada nelegitimisane bratije. One koja se ne otkucava dok ne mora. Ovi prvi klikću ko petlići koji su prvi došli na klanje, s visine panja: „tako vam i treba, do sada ste se vozili na NAŠOJ grbači, sad platite, sad će vas navatati!“ Eto autobusa punog lepog vaspitanja i pozitivnih emocija! Da rendgen ima srce registrovo bi mlohav kurac.

Sva sreća, pa će ovu izludelu barku izludelog naroda u podsistemu bez prebijene pare i s prebijenom glavom autobus na vreme upozoriti, prema novom sistemu, na koju stanicu nailazi. E sad mi siđi s kurca!

2 коментара:

  1. Технички гледано, "прецизност" говори о томе да ће аутобус увек стизати у отприлике исто време, а да ли ће то време одговарати оном које ће најавити у реду вожње о томе говори "тачност". Мада нешто сумњам да су имали на уму ту техничко-семантичку разлику :)

    ОдговориИзбриши
  2. Nisu sigurno :) O tome kolko je ovaj novi sistem bezbedniji vidimo po tome kako su se ljudi izgazili već pri preuzimanju novih legitimacija.

    ОдговориИзбриши